26. marca 2011

Iná realita

Každý rok počúvam teórie o jarnej únave. Mne však jar pripadá ako ožívajúci lúč ubehaného roka. Na nábreží sa množia páriky, v kaviarniach si niet kam sadnúť, tam, kde v zime zdochol pes, postávajú teraz dospeláci a behajú deti...    
Z trávnikov začínajú čumieť narcisy, modrice, fialky... A do toho nám klopú na mozgovú kôru hormóny. Viac sa objímame, stretávame, bozkávame a premýšľame nad tým, kde stráviť príjemný čas.
Ak by mal niekto chuť spojiť fajnú prechádzku s estetickým zážitkom, tak jednoznačne odporúčam zájsť do galérie Danubiana. Je tam teraz výstava môjho obľúbeného tvorcu Rudolfa Sikoru a inšpirujúcej Ilony Keserü Ilony.




Sympatická dáma z Pécsu Ilona Keserü Ilona dokáže svojimi dielami príjemne pritiahnuť pozornosť človeka. Dynamika sršiaca z jej obrazov, ich monumentálnosť a magická sila vyvolávajú v našom podvedomí radosť z farby. Ako ona sama hovorí, vo svojej tvorbe čerpá z vlastných zážitkov, sú to v podstate okamihy jej života, ktoré transformovala na optické javy.  




Obrazy Rudolfa Sikoru treba zažiť. A vraj aj jeho prednášku. Keď mal výstavu v Slovenskej národnej galérii, hodina by mi nestačila na to, aby som si ich naplno užila. Dostala som sa pri nich do úplne inej reality. A keď som odchádzala, srdce mi takmer prerazilo hrudník. Bola som tri centrimetre nad zemou. V rukách som držala ťažkú knihu mysliac si, že tá energia mi doputuje aj domov. Ale keď som si v nej listovala, hlavou mi len preletovali spomienky na to, čo som zažila v galérii. Na papieri to už nemá tie grády.

Info o galérii Danubiana: http://danubiana.eu/svk/exhibitions.html

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára